Tatra: Nog altijd apart

Waar vroeger nog water was, pal voor de Evenementenhal Gorinchem, daar staat tijdens Transport Compleet de Tatra Phoenix 8×4/6. Het is misschien kenmerkend voor de mogelijkheden van de Tatra Phoenix.
Want gaan waar je eigenlijk niet kunt gaan, dat kan uitstekend met een Tatra. De centrale aandrijfbuis in het chassis is daar de oorzaak van. Die is ook te zien op de Phoenix 8×4/6, compleet met een gestuurde sleepas. De Phoenix is zo neergezet dat de wielen alle kanten uitwijzen en zo precies de voordelen van de centrale buis aangeven.
Tatra heeft al jaren geleden een samenwerkingsverband met DAF gesloten. Daarom zijn alle Tatra’s Phoenix voorzien van nieuwe DAF Euro 6 motoren en DAF-cabines. Ook is montage van de ZF Traxon mogelijk, maar met de hand schakelen is ook nog altijd mogelijk.
De Phoenix is natuurlijk leverbaar in nog veel meer configuraties, van 4×4 tot 10×10 en alle varianten ertussen. Tatra accountmanager Gerrit van der Garde is alle dagen op Transport Compleet voor advies.
Tatra Nederland is ontstaan door een samenwerking van de DAF Dealers; Truckland, Loven, Sent Waninge, Pals en ESA.

https://www.ttm.nl/artikelen/tatra-nederland-showt-phoenix-8x4-6/?utm_so...