AMT nieuws

Abonneren op feed AMT nieuws

URL: http://www.amt.nl/

Bijgewerkt: 5 uur 52 min geleden

Is jouw werkplaats voorbereid op de nieuwe APK 1-wetgeving?

De komende jaren zal er een belangrijke verandering plaatsvinden in de APK 1-wetgeving. Het bezitten van een spelingsdetector in de keuringsruimte zal verplicht worden (richtlijn 2014/45/EU). De RDW zal daarnaast ook eisen stellen aan de bewegingsruimte, bewegingssnelheid en de bewegingsbeheersing van de spelingsdetector.

CarProf-formule focust op ondersteuning en samenwerking in 2018

Onlangs presenteerde de groeiende CarProf-formule aan haar leden de plannen van 2018. De vollere zaal ten opzichte van een jaar terug met geïnteresseerd publiek toonde niet alleen de groei van het afgelopen jaar, maar ook de ambities van leden. Waar gaat CarProf de focus op leggen in 2018?

‘Meer rendement met aandacht voor talent’

Samen met collega’s ontdekken welke talenten je in huis hebt. Dat is het doel van de OOMT-workshop Automotive Got Talent. Het team van Autobedrijf Benerink deed als een van de eerste mee en had een leuke én leerzame avond, vertelt Esther Benerink. “Aandacht voor talentontwikkeling is niet alleen goed voor medewerkers. Het hele bedrijf profiteert er van mee.”

Remlampje brandt, vloeistofniveau en handrem ok, wat nu?

Typisch werkplaatsprobleem van vandaag: Een voertuig komt binnen met de klacht dat het remlampje brandt. Er is een foutcode opgeslagen die betrekking heeft op dat remlampje. Maar controle van het vloeistofniveau levert geen bijzonderheden op, en de handrem functioneert prima. Dat is vreemd. Hoe nu verder? Zonder goede technische info is dit probleem onoplosbaar, zegt GMTO.

Zo verkoop je meer banden en uitlijnbeurten! (deel 2)

Precies een jaar geleden maakten we bij CBX kennis met de Groove Glove. Dat is een handscanner die razendsnel een doorsnede van het bandenprofiel geeft plus een analyse van eventuele wielstandproblemen. Op AutoProf-AMT Live zagen we dat bandprofiel scannen nog eenvoudiger en sneller kan…

Val op en win handig Beta gereedschap

“Hoe ver mag een treeplank uitsteken voor de APK?”, “Wat ik nou toch tegenkwam in de werkplaats!” en “Dank allemaal voor de tips, het startprobleem is opgelost”. Drie voorbeelden uit drie vaste rubrieken van ons vakblad. En ze hebben allemaal iets met elkaar te maken. Je wint er gereedschap mee.

Ruitreparatie in een handomdraai

Duobond lanceert een innovatieve oplossing voor nog efficiëntere ruitreparatie. Duobond Air Removal Tool (DART) is een instrument voor het verwijderen van lucht uit beschadigd gelamineerd glas, oftewel: sterretjes in auto- en vrachtwagenruiten. DART past op de bestaande Duobond-reparatiebruggen Attack, Fixer, IQ-2 en IRIS.

Bosch Car Service Connect App verbindt klant en autobedrijf

Na het uitrollen van het online platform mijnBoschCarService lanceert Bosch Car Service in Nederland nu ook de Bosch-connector met bijhorende Bosch Car Service Connect App. Dankzij de connectie tussen de connector, de app en mijnBoschCarService heeft de klant 24/7 volledige controle over zijn of haar auto.

Deel je airco-ervaringen en scoor een Snap-on Zaklamp

Het aircoseizoen staat voor de deur, ben jij er klaar voor? AMT besteedt volgende maand aandacht aan het Thema Aircoservice in de praktijk. En daarvoor hebben we jouw ervaringen nodig. Doe je mee? Wie weet scoor je een zaklamp van Snap-on.

Champion Service Point, nieuw garageconcept met lage instap

Champion lanceert samen met Brezan Automaterialen een gloednieuw garageconcept in Nederland. Het Champion Service Point netwerk biedt naar eigen zegge een totaaloplossing in auto-onderdelen zodat garagebedrijven hun vakmanschap optimaal kunnen benutten. Hoe zit dat?

Barum viert jubileum met all season band

Alhoewel Barum banden dit jaar zijn 70e verjaardag viert, is het merk nog lang niet met pensioen. Sterker nog, aankomende zomer introduceert Barum zijn eerste all season band: de Quartaris 5.

Black Box-AMT Live: Wie keek het best met zijn handen?

De Black Box. In een moderne auto zitten er talloze. Meestal gaan er sensorsignalen in, en komen er signalen voor actuatoren uit. Op de AMT-stand op AutoProf-AMT Live stonden er vijf. In plaats van ICs, bestond hun inhoud uit auto-onderdelen. Welke? 215 bezoekers probeerden dat te achterhalen. Wie van hen won de iPad Mini?

Invallen bij twee vestigingen Audi vanwege dieselgate

De Duitse justitie is dinsdagochtend in alle vroegte het hoofdkantoor van autofabrikant Audi binnengevallen. Ook een fabriek van het bedrijf in Neckarsulm wordt doorzocht. Dat heeft Audi zelf bevestigd na berichten in verscheidene Duitse media.

Ford-fabriek gebruikt als eerste ‘Iron Man’ exoskeletten

Ford past als eerste autofabrikant ter wereld exoskeletten toe in het assemblageproces van voertuigen. Dit verlicht werkzaamheden van de technici. 100 werknemers in de Ford-productiefaciliteit in het Spaanse Valencia maken inmiddels gebruik van een ‘Iron Man’ exoskelet.

Fiat Chrysler moet in VS 104.000 auto’s terugroepen in dieselgate

De Amerikaanse Justitie is bereid om te schikken met Fiat Chrysler in het sjoemelsoftwareschandaal. Daarvoor moet het autobedrijf dan zo’n 104.000 dieselauto’s terugroepen naar de garage en nog een ‘substantiële’ boete betalen. Hoeveel geld de openbare aanklagers precies willen zien, is nog niet duidelijk.