Aquaplaning voorkomen volgens Conti. Beweegt de APK mee naar >3mm ?

Conti ontwikkelt waarschuwingssysteem voor aquaplaning
Continental werkt aan een automatisch systeem dat waarschuwt voor de risico’s van aquaplaning. Specifieke software en camera’s signaleren mogelijk gevaar op aquaplaning.
Camera’s
Het waarschuwingssysteem is gebaseerd op data die afkomstig zijn van camera’s, en op bandensensoren. De camera’s zijn gemonteerd op beide zijspiegels van het voertuig, in de grill en aan de achterkant van de auto. Ze filmen het teveel aan opspattend water door de banden en detecteren daarmee in een vroeg stadium mogelijke kans op aquaplaning. Daardoor kan de bestuurder worden gewaarschuwd om zijn snelheid op tijd aan te passen.
Komende generatie auto’s
De ontwikkeling is nu nog in volle gang, maar de verwachting is dat de techniek kan worden toegepast in de komende generatie auto’s. De hardware en software voor het waarschuwingssysteem wordt ontwikkeld door Continental technici in Frankfurt, Hanover and Toulouse. Voor een goede werking van het systeem waarschuwt Continental wel dat een minimale profieldiepte van 3 mm essentieel is.

Opmerking ATC: Dit is een goede ontwikkeling. Dan moet de APK norm wel meebewegen in die 3 mm richting.

http://www.bandenportaal.nl/2018/04/17/conti-ontwikkelt-waarschuwingssys...