Bedrijf bezoek ACtronics 9 april 2015

De afdeling Zwolle is op 9 april afgereisd naar Almelo waar we warm zijn ontvangen door een heel team van ACtronics.
Daar heeft Sander Peek met zijn collega's een zeer informatieve avond verzorgd voor onze leden.

Door de grote opkomst werd de groep verdeeld .Een deel kreeg uitleg over het bedrijf de groei en het revisieproces van de producten.
Ook de techniek komt voldoende aan bod ,wat er vaak misgaat met de voor diagnose en de oplossing die er door ACtronics wordt gevonden,
De andere groep kreeg een rondleiding over de afdelingen binnen het mooie bedrijf,

We hebben kunnen zien hoe ons opgestuurde EBE of ABS eenheid wordt gerepareerd en getest en wat er zoal misgaat binnen zo'n eenheid.
Ook gestuurde versnellings bakken en DSG kommen voor in hun pakket .
Zelfs een kijkje op de R&D afdeling van ID4motion was mogelijk.Daar waar de ontwikkeling van elektronica voor de Venser wordt gemaakt.

Wat kregen we b.v te horen over de storing van de ATE MK 6 ABS pomp.klik hiervoor op het PDF bestand'
Verder nog meer leuke info :klik op deze link

ATE MK 60

Techniek uitgelegd door ACtronics

Audi, BMW, Citroën, Ford, Honda, Mini, Opel, Peugeot… bijna overal kom je de ATE MK60 tegen. ABS is al een tijdje verplicht op nieuwe auto’s en aangezien alleen Bosch en ATE de grote autofabrikanten aan zich hebben kunnen binden, zal je eigenlijk alleen antiblokkeersystemen van deze twee merken terugvinden. Het systeem begon in 1978 simpel en doeltreffend, maar inmiddels is er wel het één en ander veranderd.
De term “ESP” zal veel mensen inmiddels ook wel bekend voorkomen. Door het gebruik van extra sensoren in de auto, kan een modern ABS-systeem ook ingrijpen als een auto grip dreigt te verliezen in een bocht. De waarden van de zogenaamde gierhoeksensor worden vergeleken met de mate waarmee ingestuurd wordt. Hiermee kan de ABS ECU bepalen of één van de wielen afgeremd moet worden om de grip te behouden. Ook de ATE MK 60 is met deze ESP-functie verkrijgbaar.

Datum: 
donderdag, 16 april, 2015