HÉ, ER IS IETS AAN MIJN AUTO GEDAAN ! (08-03-2016)

Op DINSDAG 8 MAART 2016 waren SICCO OTTER & PETER BOER van WEPP bij ons in Wierden te gast. Wepp is gespecialiseerd in Chemisch-technische produkten voor de automotiv.
WEPP is voor velen een onbekende, echter niets is minder waar. Ontstaan uit de WYNNS groep , doordat een medewerker het nodig vond om een product op de markt te brengen speciaal t.b.v. de automotive sector. Deze producten mochten enkel gebruikt worden door mensen die door hen geschoold moesten worden, wisten wat het product deed en hoe ermee om te gaan. Om dit te kunnen waarborgen mocht de producten niet zomaar in de handel worden verkocht, levering geschiede via eigen kanalen. Men begon onder de naam TUNAP. Echter door verschil in beleving ontstond er wederom een scheiding, zo werd WEPP geboren, wat staat voor WErkstatt Profi Programm.
Peter Boer en Sicco Otter van WEPP Benelux hebben de moeite genomen meer dan genoeg demo materialen mee te nemen. WAAROM zoveel ? Peter legt uit dat het niet mogelijk is dat een product alles in zich heeft om diverse problemen te kunnen oplossen. Het is onmogelijk om een product te hebben dat een roest oplossend vermogen heeft, smeert, reinigt en beschermd ongeacht materiaalsoort of contactvlak. Daarom staan hier zoveel producten, elk bestemd voor die ene taak. Dit houdt natuurlijk niet in dat jullie al die producten op voorraad moeten hebben. Voor de monteur hebben wij een pakket samengesteld die hij in z’n gereedschap wagen moet hebben. Deze dekken een groot deel van de handelingen die hij nodig heeft om zijn werkzaamheden correct uit te voeren.
Onze motto is; he, er is iets aan mijn auto gedaan. In de loop van de avond zullen jullie weten wat dat inhoudt, aldus Peter. De klant zal bij het ophalen van zijn / haar auto na bezoek aan de garage voor bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt bijna niets merken aan de driveability van het voertuig. Enkel dat het te betalen bedrag altijd te hoog is. Hierdoor is de klant, i.t.t. vroeger niet langer passief en gaat met de huidige stand van techniek informatie in winnen. Hij is op de hoogte van de werkzaamheden, kan de prijzen vergelijken etc. kortom de klant is service gevoeliger en prijsbewuster. Dat betekent voor ons; de klant zich niet meer gaat binden aan een bedrijf. Dus ook niet aan de onze, hoe lossen wij dat op. Hoe gaan we reparatie binnen halen, arbeidstijd verkopen en ook nog eens service bieden ?
WEPP zegt; wij gaan ervoor zorgen dat de klant merkt dat met de grootste zorg aan zijn / haar auto is gewerkt. Dit moet “tastbaar zijn “ voor de klant
De auto wordt opgehaald, tijdens het instappen, geen krakend portier, nemen plaats doen de gordel om, he wat gaat deze soepel het rolt weer mooi op en rolt ook weer mooi af, we starten de auto, airco slaat in, he wat ruikt dat lekker fris, de voorruit mooi schoon. Dat zij nu enkele voorbeelden die een klant direct opmerkt wanneer hij / zij het voertuig ophaalt. Deze kleine extra’s zijn nou net die dingen die ervoor zorgen dat de klant bij jou blijft. Ik zal jullie nu wat producten laten zien waarvoor ze bedoeld zijn.
Om terug te komen op wat we reeds eerder beweerden n.l. de monteur heeft niet al onze producten direct nodig. Een ‘must ‘ om in zijn gereedschap wagen te hebben. U heeft slechts 6 producten nodig om de onderhoudsbeurt naar tevredenheid te kunnen uitvoeren.
Transparante vloeivet, diep penetrerend, na verdamping van het oplosmiddel blijft er een niet wegzakkend smeerfilm achter.
Onderhoud hechtolie, zelfde eigenschappen als bovenstaand. Echter deze laat geen vet laag achter maar laat een hechtende dun vloeibare smerende laag achter.
Een actieve roestoplosser, die door haar excellente kruipeigenschappen en sterke capillaire werking demontages aanzienlijk vergemakkelijkt.
Een volsynthetische interieurspray die wrijvingsgeluiden tegen gaat en vaal geworden kunststoffen weer “opbeurt “.
Remreiniger tevens corrosie reiniger met een rempasta die voorkomt dat er een spanningsverschil ontstaat tussen contactvlakken van verschillende materiaalsoort.

Aan de hand van demonstraties en een juiste uitleg geeft Petter weer welk producten WEPP zoal heeft. Hij gaf aan welk product je waar voor nodig hebt, maar bovenal gaf hij ook uitleg wat het product doet en hoe te behandelen. Vandaar dat het product niet zomaar in de handel verkocht wordt, om achter het product te kunnen staan is een scholing nodig. Hierdoor zijn enkel professionals bezig met een professioneel product.
Aan de orde kwamen de zogenaamde “ PROBLEEM OPLOSSERS “, denk hierbij aan;
Elektronica pakket.
Airco pakket; leuk detail hierbij is dat wij** “chemisch “kunnen reinigen, bacteriën verwijderen of probiotisch te werk te gaan, het nieuwe. Hierbij spuiten wij een **“leger bacteriën “ op de verdamper die de schimmel bacteriën ** “ op eten”**. De schimmel bacteriën komen weer terug, helaas een chemisch proces, bij het chemisch proces moeten we weer een behandeling toe dienen. Bij het probiotisch proces is het “leger “nog aanwezig om de vijand te niet te doen, zodoende is deze veel effectiever, heeft natuurlijk geen onbeperkte levensduur.
Het roetfilter pakket.
Het motorvervuiling pakket.
Het brandstof service pakket.
De technologie van de laatste drie wordt in samenwerking met BASF ontwikkeld en door ontwikkeld. Daar waar de brandstof giganten slechts een deel toevoegen aan hun top fuels, denk hierbij aan de verhouding van 1 theelepel op 40 liter brandstof, leveren wij de concentraten in gebruiker verpakkingen van om en nabij de 400 ml.
Naast het gebruik van “probleem oplossers “ is het ook gebruikelijk om preventief te werk te gaan. Ook hier heeft WEPP de nodige producten. Want; door de lange onderhoudsintervallen en de huidige crisis vindt de automobilist dat het voertuig wel wat langer kan wachten op onderhoud. Echter, vervuiling, veroudering en oxidatie gaan in hun eigen tempo gestaag.

FOTOALBUM WEPP

Datum: 
dinsdag, 8 maart, 2016