15 december 19.30 uur: AMT-ATC Livestream: de eerste vliegende auto!

Al ruim acht jaar zweeft hij door onze gedachten. De vliegende auto Pal-V.

De laatste tijd is het project weer veel in het nieuws. Het is nu officieel een auto, met typegoedkeuring!
Een vliegtuig is het niet. Nog niet.

In de livestream vertelt Marco van den Bosch, CCO van Pal-V, alles over het concept. Hoe kom je eigenlijk op dit idee en belangrijker: hoe maak je het waar?

Een concept als Pal-V heeft immers te maken met forse investeringen, talloze wet- en regelgeving en natuurlijk technische uitdagingen die niemand eerder hoefde op te lossen.

Winnaar ATVDT in het zonnetje gezet

Tijdens de drukbezochte netwerk en informatieavond te Beek was de winnaar van de competitie AutoTechnicusVanDeToekomst 2018 Vince Vervoort aanwezig. Het onderwerp Carlock systems en Jifeline samen waren voor hem met zijn vader een reden om de uitnodiging van afdeling Limburg te aanvaarden. Naast een prima presentatie met veel interactie van de 70 aanwezigen had voorzitter Hub Veders ook een moment gezocht om hem namens afdeling Limburg te feliciteren en te voorzien van "Eine greutsje pin" (vertaald: een trotse badge/pin) als herinnering.
Dat sloeg goed aan.