MEGA lezing voor 5 afdelingen!

donderdag, 14 november, 2019 - 19:30 is er in Apeldoorn een presentatie door het Dakar Rally Team de Rooij!

Deze MEGA lezing wordt georganiseerd door de afdelingen Apeldoorn, Arnhem-Nijmegen, Deventer-Zutphen, 't Sticht en Twente.

Begin januari 2019 wierp tweevoudig Dakar Rally winnaar Gerard de Rooij zich met vier teams in de strijd voor het felbegeerde kampioenschap. De Dakar rally 2019 ging op 6 januari van start in Peru en vergt het uiterste van mens en machine. De rally ging dwars door Peru en was volledig off-road en eindigde na 10 zware etappes op 17 januari.Met elke dag wel een avontuur!

Uiteraard gaan er veel voorbereidingen (lichamelijk én technisch) aan de rally vooraf en ook tijdens de rally wordt er veel aan de trucks gesleuteld.

Henk van Leuven, Team manager van het De Rooij rally team, zal ons verslag doen van deze rally en ons inzicht geven in de technische (en fysieke) voorbereidingen aan de vier Iveco Powerstar trucks en de teamleden.

We mogen meekijken naar de vele vindingen, c.q. verbeteringen, die het team eigenhandig heeft aangebracht en nu ook weer aanbrengt aan hun rallytrucks.
De voorbereidingen voor de rally in 2020 zijn nu in volle gang. Eind november worden al weer vier rallyvoertuigen naar Saoedie-Arabië verscheept om deel te nemen aan de rally in 2020.

Op deze avond maken we kennis met ultieme (race)trucktechniek, waaraan eisen worden gesteld die een normale truck ver te boven gaan. Om alles te kunnen demonstreren staat op de lezinglocatie in een van de praktijklokalen bovendien een rallytruck opgesteld! Dat wil je zien!

De lezing wordt gehouden in het auditorium van het ROC Aventus (benedenverdieping ) en is beperkt tot max. 180 personen, waarbij de ATC leden van de 5 organiserende afdelingen én 4e jaars autotechniek leerlingen (met hun docenten) van ROC Aventus voorrang hebben.

Toegang alleen na aanmelding! Let op: vol = vol. Wees er dus snel bij!

Voor aanmelding dient u gebruik maken van deze centrale aanmeld-link.

Waarbij ATC leden van buiten de 5 afdelingen zich ook op mogen geven, maar wel moeten beseffen dat de organiserende afdelingen voorrang hebben. Iedereen die zich opgeeft krijgt via zijn e mail adres van te voren bericht of toegang mogelijk is!

zie hier de documentaire video van 2019

resumé en locatieinformatie:

Datum: donderdag 14 november 2019. / Tijd : 19.30 uur, met inloop vanaf 19.00 uur.

Locatie: ROC Aventus , Laan van de Mensenrechten 500, Apeldoorn.

Parkeren: Parkeerkelder Aventus , achteringang aan de Kayersdijk 12, Apeldoorn.

Nogmaals: opgave op datum aanmelding en met voorrang voor de eigen 5 ATC afdelingsleden én de 4e jaars studenten autotechniek van het ROC Aventus met hun docenten