Nieuwjaarswens

Breda, 19-12-2020
Beste ATC leden ,
2020 is een bewogen jaar geworden. Heel Nederland (en de rest van de wereld) zal het jaar 2020 herinneren als het jaar van Corona. Afstand houden werd de nieuwe maatstaf. Niet meer reizen, niet meer samenkomen, geen sportscholen, geen restaurants, geen vakanties. En bovenal ook afstand houden van dierbaren en vrienden. Niet meer die knuffel die anders zo vertrouwd was. En helemaal niet meer samen zijn met de ouderen van ons, de opa’s en oma’s. En ook niet bij vrienden met wat zwakkere gezondheid.
Corona raakte ook ons als ATC, we konden niet onze activiteiten uitvoeren, waar we zo op gehoopt hadden, wel is er een oplossing gevonden om via Livestreams toch contact met ATC te hebben en onze kennis bij te houden.
Zo terugkijkend lijkt 2020 niet het jaar te zijn geworden waar we aan het begin op hoopten.
Maar als altijd van tegenspoed vinden er ook mooie dingen plaats. En als je er dan aan terugdenkt, teveel om op te noemen. Gezinnen vonden elkaar weer rond de eetkamertafel met spelletjes en puzzels. De vervuiling van de natuur nam duidelijk af. Maar ook, na meer dan vijftig jaar is de blauwe vinvis terug in de antarctische wateren. Bij de voetbalwedstrijd Heerenveen – Emmen waren geen supporters aanwezig, maar 15 duizend knuffelberen met voetbalshirt die later werden gegeven aan de kinderen in Nederland die kanker hebben.
Met de kerst in aantocht willen we terugkijken op ook die mooie en bijzonder momenten van het afgelopen jaar. We zullen gaan genieten van de feestdagen die komen gaan. We laden ons weer op voor het nieuwe jaar. Maar als altijd samen zullen en kunnen we het aan. Als er iets is wat we geleerd hebben tijdens de Corona-tijd is het wel, let een beetje op elkaar. En als we moeten beslissen wat we meenemen naar het nieuwe jaar, is dat het wel. Het besef dat we op elkaar moeten letten. Met of zonder Corona. Want alleen samen gaat het lukken.
Geniet van de feestdagen en blijf gezond.

Namens het Bestuur ATC afdeling West-Brabant

BijlageGrootte